Friday, September 28, 2012


adaMu





Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia
Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu
Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu
ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan..

Friday

28/09/12
08:31 (waktu Jordan)

Thursday, June 7, 2012

Nama yg tertera dibwah ni hanya rekaan semata-mata~

S!tua$! 1 ~

BoBoiBoy : Aku baru balik dari KFC tadi.

 ADuDu    : Kenapa kau tak ajak aku skali?Sampai hati..
                   'sob.~_~.sob' 

S!tua$! 2 ~

BoBoiBoy : Aku baru balik dari masjid tadi.

ADuDu     : Oh..yeke?Bagusla kalo gitu..
                   'Nasib baik ko tak ajak aku...kena buat2 tido cepat ni..'

Situasi 1:
manfaat---->
1) bertahan la kenyang tu untuk 2 atau 3 jam SAHAJA..
2) Hepi untuk 2, 3 jam SAHAJA.
3) dan bertambah gemuk..hehe

Situasi 2:
Manfaat---->
1) Tolong ringankan azab kubur,
2) Bahagia untuk 100000000++++ tahun kat akhirat.
3) Tenangkan jiwa,
4) Mencegah perbuatan jahat/ mungkar.

Buat la pilihan dengan sebaiknya..:)

Monday, June 4, 2012

Rahs!a d!sebal!k H!gh Heel$

Assalamualaikum..(^_^)
Hari ni ( Isnin,4/6/12 , 18:53p.m ) , sy nk kongsi sikit apa yg sy c0py kt faceb0ok ,
Masa 'beleh-beleh' dulu , sy suko pkai kasut tumit tinggi..O_O..haha...
kebas mak punye tp stakat pkai ats rumah je..
high heels tu sy jadikn bahan mainan..
maklumlah,tuannya pendek 5 jengkal (bak kata abe sy,tp,meme sggh pun)..angan2 nk jd org tinggi..^^

Bbrp hr yg lepas...~~~


MISTERI DISEBALIK KASUT TUMIT TINGGI

tapi ramai yang tak tahu.terdapat penyakit yang tersembunyi disebalik kasut tumit tinggi ini
kasut tumit direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang sehingga spina terkeluar daripada kedudukan asalnya dan menimbulkan masalah kesihatan bukan sahaja kaki tetapi keseluruhan badan.
jika memakai kasut tumit tinggi terlalu lama sangat akan menyebabkan kencing tidak lawas .masalah belakang dan tulang pinggul.
selain itu jugak.boleh menyebabkan kesakitan pada rahang ,leher dan kepala.

isi yang nak highlingkan ialah “kasut tumit direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang” ini yang menjadi misteri buat sya sebenarnya...adakah pereka kasut tumit tinggi ni sengaja mencipta kasut bertumit tinggi untuk memaksa perempuan menonjolkan dada mereka dan menonggeng punggung semasa berjalan?? adakah ini satu konspirasi yahudi dan freemanson? sama-sama kita kaji dan fikir2kan..

SHARING IS CARING ~

Never Forget_ Maher Zain ft. Mesut Kurtis.wmv

Thursday, May 31, 2012

Apabila MALAS bersuara

Orang kata aku jahat
Aku tak kisah
Orang mengumpat pasal aku
Aku tak peduli
Orang marahkan aku sebab rosakkan hidup orang
Aku buat tak tahu sudahlah
Tapi lama-kelamaan pedih ulu hatiku
Kesal campur simpati
Peluang ini aku guna agar orang yg kutuk aku sedar dan insaf
Aku MALAS anak LIAT
Tak pernah terlintas untuk goda korang semua
Perasan je lebih!
MALAS sebenarnya MALAS nak tulis banyak-banyak
Sebabnya MALAS
MALAS tahu korang gerenti MALAS nak baca
Di sini MALAS ingin buat rayuan
Tolong jangan salahkan MALAS
Jangan sebut nama MALAS lagi.
MALAS,MALAS nak dengar!
MALAS tak larat!
MALAS pun ada perasaan
Bapa MALAS,LIAT pun tak mampu nak kata apa dah.
Sebabnya dia LIAT dan MALAS
Teruk kan?

Ampunkan MALAS,bapa
Buat kalian,jangan tuduh MALAS sembarangan
MALAS tak bersalah
Kalian yang berdosa!
MALAS dah lali
Jadilah musuh MALAS
MALAS rela sendiri daripada menyusahkan hidup kalian
Kalian boleh bersahabat dengan RAJIN
RAJIN memang baik
Dia boleh bagi apa yang kalian nak
MALAS tak boleh!
Lepaskan MALAS
Relakan MALAS pergi...~

Karya:Li Shu Shiwan
(Majalah Al-Am!r edisi 20/2011)
(31/5/12 , 11.59p.m)

Wednesday, May 30, 2012

Tuesday, May 29, 2012

ApaBiLa PeLaJar SaiNs BeRCinTaN

Science Boy : Kasihku,ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku dibahagi isipadu jantungku.Masihkah kau tak membuat sebarang anggapan?

Kau  :  Aku tak percaya kpdmu kerana kau ada kekasih baru utk menjalankan tindakbalas penggantian ke
           atas diriku.

Aku  :  Kau jgn salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku ini,krn aku dan dia masih lagi unsure dan
           bukannya sebatian.

Kau  :  Tapi,aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dgn kesetiaan yg ku berikan.

Aku  :  Tapi cintaku padamu adalah pemalar!

Kau  :  Aku masih lg belum mengerti lagi krn penyelesaian yg kau berikan masih lagi belum sahih.

Aku  :  Tapi aku mengamalkan hukum Newton ke-3 di mana tindak balas cintaku sama dengan cinta yang
            kau  berikan.

Kau  :  Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahwa kau adalah random mempunyai janji-janji manis
           yang bergerak secara rawak.

Aku  :  Itu adalah fitnah yg telah tersebar melalui proses pencaran dan perolakan.

Kau  :  Tetapi mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan?

Aku  :  Aku harus menggunakan perintang boleh laras utk mengurangkan rintangan itu.

Kau  :  Adakah kita akan berpadu secara kimia?

Aku  :  Itu masih belum diketahui,tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dgn menggunakan mikroskop cahaya.

Kau  :  Aku khuatir engkau akan bertemu dengan yang lebih aktif dan bertindak balas dengannya.

Aku  :  Nampaknya kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum penyelesaian
           segi tiga utk menyelesaikannya.

Kau  :  Tapi aku telah memberi cintaku dlm magnitude dan arahnya sekali.
            Masihkah kau tak percaya?

Aku  :  Ya,aku percaya.Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.

Kau  :  Itu semua blh diabaikan.Yg aku mahu ialah tempoh perkahwinan kita harus mengalami pecutan yang
           seragam.

Aku  :  Kau harus bersabar kerana sabar itu O.5 daripada iman.

Kau  :  Tapi imanku adalah infiniti!

Aku  :  Aku tak fikir yg kau infiniti krn kau belum mendarabkannya dgn 6 x 10n 23.

Kau  :  Kau membuat kemarahanku meruap-ruap.Nanti bila tekananku melebihi tekanan udara,kau jugak
           yg susah krn aku akan mengalami hemolisis.

Aku  :  Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi.Aku telah mengalami plasmolisis.

Kau  :  Kau betul-betul menyakitkan hatiku ini.Ku sangkakan kau intan,tapi rupa-rupanya kau grit.Pergi kau
           dari sini!Biarkan aku sendirian........

Aku  :  Haaahaha...fizik,kimia,biologi dan add maths pun ada....Best betul!!!

Oleh :Belle,5SE
  ~Majalah Al-Am!r 2O11 edisi 20~
( 29/5/12 , 11.50p.m )



Thursday, May 3, 2012

Monday, April 23, 2012

ASSALAMUALAIKUM.....jwb tau,jgn tak jawab..n bringat2 skit,eja "assalamualaikum" tu,eja2 betul2 tau.kang tersalah maksud plak..^-^

Skrg,sy nk kongsi satu cerita...
Pada suatu hari,masa tu sy tgh makan nasi..sambil tgk pemandangan..ceyh..pastu,terlihatlah sorang banin ni..yakk...haha...xthu pun sapo..xnapok pn muko..just napok cara dia b'pakain dari pndngan belakang..
hurmm..bukannya nk burukkn si dia,tp,ambillah pengajaran.
`seluar yg ikut bentuk kaki,baju kecik,rmbut t'pacak'..kalulah ditakdirkn seekor cicak jatuh ats kepala dia,mati bokali cicak tuh akibat kena tusukan rmbut tu..hahaha.."Lelaki pon nk bergaya jgak"..ek?tp,jgnlh smpai nk tiru artis2 k0rea.
  
sorry,ryeowook,aq curi gmbr mung.
ado sore banin ni,ni banin lain.dio bg tazkirah kt masjid.dio oyp 'salah satu perhiasan bg banin ialah serban.'lbh kure gitulh ayt dio.acu try tgk Ustaz Don ni...kan smart..kemah jh..

  
tp,xpkai serbn/jubh pn xpe.nk oypnyo sini,pmkaian tu biarlh nmpk sopan sesuai dgn kita sbg seorg pelajar.
dan bg sylh kae,seseorg tu akn nmpk muda wlaupun dia ni agk berumur sekiranya memakai kopiah..
oklah.dh lewt.daa~assalamualaikum...


*Be HaPPy,dOn't be sAD*
~semua kan ada h!kmahnya~
~aq t'tnya-tanya...ade ke sklh MTS RED SAND?dok kae tanah merah eh,bukenyo pasir merah..haha~


Sunday, April 22, 2012

kecek molep gak ckit..setiap kata2 itu doa...

Apa yg sy nak katakan disini ialah jangan sembarangan ngomong yer.Apatah lg gna perktaan sumpah.
Ada satu kisah ni drpd ustazah sy sdiri.Ado jiran ustzah ni..mok dio sokmo oyap ko anok dio.."Nate ni! bla3x..."dio ngepek..anok dio ni wat masaloh...pahtu,meme jd sgghla ko anok dio...bare2 besi hk ddk tanoh pon hile...selipar kt masjid pon boleh hile.sbb tu loni,kito kno jago bare2 kito.cnthnye...


Bokali motor pon keno beli kunci mangga besar ni baru xhile.

  

pengalaman sy selama 4 bln kt mtstm..2 kali doh tukar selipar.1 tu kt msjd.1 lg kt blk apd.nk triyok sero.ha3x.tp gk,nk wt gno,mugo samo2 selipar biru tu gak eh...sabar jelah.tu baru tukar,mujur xhile teruh.
smbg crito td...ustzh oyp..ustzah gere nk oyp ko jiran ustzh tu...'klu ank mung tu nate,mung tu gapo?'..dok ko samo jah..tp,ustzh xoypla..dan sy perasan..budak2 zaman skrg,mudah2 je keluar p'ktaan yg tak sepatutnya..xyah bg cnth mesti korang dah tau kn?............so,cakaplah elok2 yer.sama2 kita muhasabah diri-sdiri..
                                                       ~wallahua'lam..daa~
                                                          (22/4/12 , 00:57)

Saturday, April 21, 2012

Bakpo sesetengah kambing gulai ada bau pelik?

Semasa makan tengah hari td,wlaupun bertiga shj..sepattnya tujuh..=(...timbul lah satu pertnyaan sgaimna tjk di ats..dh mmg msa tu..'kebetulan' ada kt dpn mata..b!g b0ss pon jawab...^-^..
1) Sebelum sembelih kambing tu..ataupun biri2,kita kenalah bersihkan diorang dulu...biar bersih..(nk sembelih pon,kna ada cara dio)
2) Slps sembelih,gantung kambing/biri2 tu..mksdnye..biar kepalanya kt bwh kaki kt ats..sbbnya nk srh darah mudah keluar...
3) Next,slps siap melapah kulit kmbg/biri2 tu,basuh sekali lagi badan diorang..
4) Last skali,peringatan...jgn masak daging kmbg/biri2 sekaligus nge perut...
then,siaplah...barulah xdk bau pelik..ado nmo dio..jns bau tu tp aq xigt dh..bau hamis kot..
tp,kalau nk sembelih mcm biasa,blh je cuma xsedap dimakanlah..especially org2 tua,msti diorang dpt hidu bau tu n mulalah mengomen....kebiasaanya macam tulah..k.daa~2.44pg 21/4/12~^-^

Jangan Bersedih 0h Kawanku

Friday, April 20, 2012

It's Jumu'ah (Friday)

http://www.youtube.com/watch?v=m0MqT-S9fiI&feature=share

Tuesday, March 13, 2012

Hidup ni....kalau kita tak salahkan orang lain..tak sah...walaupun kita tahu itu kesalahan kita...

Cinta Terlarang - Kangen Band (lyric)



cinta dengarkanlah ku ingin mendengar suaramu

nyanyikan lagu-laguku bila kau rindukan aku
cinta relakanlah akhiri cerita tentang kita
ku tahu berat bagimu untuk melepaskan aku

*
ku minta kepadamu jangan keluar malam ini
karena ku tak akan menemuimu
ku minta kepadamu jangan keluar malam ini

reff:
sesungguhnya kasih sayangku tiada batas
namun secepatnya engkau harus ku lepas
selagi engkau berdiri dan kau bernafas
lekaslah pergi agar engkau pun terbebas ( ya,bebas drpd maksiat )

sesungguhnya engkaulah makhluk yang ku sayang
tetapi cinta kita ini cinta terlarang ( b'cinta sblm kahwin,mmglah terlarang )
ku harapkan agar engkau cepat menghilang
dan jangan lagi kau datang ( jgn bunuh diri plak ^-^ )

cinta relakanlah akhiri cerita tentang kita
ku tahu berat bagimu untuk melepaskan aku

Back to *
Back to reff

Saturday, February 4, 2012

Apabila kita bersin.....

Apabila kita bersin , umpamanya kita mati satu saat .
Bila kita bersin , semua sudah berhenti .
Jantung dan nyawa sudah berhenti .
Jadi , bila semua sudah berhenti dan hidup semula ,
Kita patut bersyukur dan mengucapkan " ALHAMDULILLAH " ,
Sebab itu bila bersin , ucapkanlah " Alhamdulillah " kerana
Allah masih meminjamkan nyawa kepada kita .
- Dr. Fatma El-Zahra

Thursday, February 2, 2012

Solat Di CARTA HATI



Jangan Lengah-lengahkan Solat.Tinggalkan Sebentar MUKABUKU Dan Solatlah Dulu Bila Tiba Masanya. Ingatan Untuk Saya dan Semua....


SEBARKAN.. Perhatikan titik Merah di dalam simbol merah persegi yang ditunjukkan di atas bar coklat seperti: Bounty bar Chocolate / Marikh / sneaker ... ia ditunjukkan secara khusus di belakang sebelah nombor berat.
Cap Ini bermakna

bahawa produk-produk ini mengandungi gelatin yang berasal dari daging babi!!
Mereka meletakkan bahawa tanda untuk memberi amaran kepada orang-orang vegetarian bahawa coklat mempunyai kandungan bukan vegetarian / bahan-bahan di TOLONG berkongsi info ini dengan semua rakan anda
dan ingat bahawa "Siapa memberi Peringatan yang BAIK Kepada yang lain AKAN Mendapat kebaikan yang sama dengan yang MEREKA yang Melakukan KEBAIKAN itu dari ALLAH S.W.T

Sunday, January 1, 2012

video

Penggunaan Telefon Bimbit Dan Risiko Kanser Otak








Penggunaan Telefon Bimbit Dan Risiko Kanser Otak

Penyelidikan terbaru menunjukkan Telefon Bimbit meninggikan risiko Kanser Otak

Penyelidikan terbaru menunjukkan bukti yang semakin kukuh yang mengatakan pengunaan telefon bimbit melebihi 10 tahun boleh menyebabkan barah otak.

Penyelidikan itu juga berpendapat yang telefon bimbit mungkin boleh membunuh manusia lebih dari rokok.

Menurut saintis yang menerbitkan hasil penyelidikan itu dalam laman webnya, risiko untuk mendapat barah otak adalah 2-4 kali ganda dan terjadi pada otak pada belah kepala yang lebih kerap kegunaan telefonnya.

Terdapat bukti kuat yang kanser otak seperti acaustic neuroma dan astrocystoma berkaitan dengan penggunaan telefon yang berlebihan terutamanya pada bahagian dimana telefon lebih kerap digunakan.

Dia memberikan peringatan kepada orang ramai untuk mengelak dari mengunakan telefon bimbit dan menyeru industri telefon bimbit agar merekacipta telefon yang lebih selamat digunakan.

Baru-baru ini, Agensi persekitaran eropah (The European Environment Agency) menyarankan yang pengunaan telefon bimbit di kurangkan di negara Perancis dan German terutama dikalangan kanak-kanak.

Berita yang mengejutkan ini menjadi nyata apabila Professor Khuranam ( Pakar Bedah Otak) mengkaji lebih dari 100 penyelidikan tentang kesan yang terjadi akibat telefon bimbit dan memberi amaran yang ia akan terbukti 10 tahun akan datang.

Menegaskan yang kanser otak ini lebih kerap dijumpai dalam keadaan yang sudah teruk, dia berkata yang kita berhadapan dengan situasi yang membimbangkan, kecuali kerajaan mengambil langkah serta merta, kadar kejadian kanser otak dan kematian yang disebabkannya akan menjadi tinggi 10 tahun dari sekarang.

The MOA (Mobile Operators Association), walau bagaimanapun menolak penyelidikan Professor Khurana dengan mengatakan yang ia lebih kepada penyelidikan perseorangan dan ia tidak diimbangi oleh analisa saintifik dan bercanggah dengan kesimpulan yang didapati oleh lebih dari 30 analisa pakar santifik bebas yang lain.

*Nak Share Silakan.

Salam Ukhwah..
‎*Sesiapa yg nak share silakan. Tak perlu mintak izin dah. *Jika anda rasa post ini bermanfaat sila share dgn rakan2 anda yg lain supaya mereka turut mendapat manfaatnya.